Logoped Novi Beograd - Logopedski Centar - Problem mucanja i govora
16558
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16558,bridge-core-2.5.6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-24.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

Logoped

Logoped procenjuje govorno-jezički status deteta, odnosno procenu receptivnog i ekspresivnog govora (na primer da li je dete progovorilo, da li razume naloge koji mu se zadaju). Drugim rečima, logoped procenjuje artikulaciju govora, govorne organe (disanje, mišiće usana, lica i jezik) kao i celokupnu anatomiju govornog aparata. Deca mogu imati problem pri izgovaranju određenih slogova, reči ili mogu imati druge jezičko-govorne ili komunikacijske probleme. U tom slučaju je potrebno posetiti stručnjaka za govorno – jezičku patologiju, odnosno logopeda.

 

Logopedski tretman podrazumeva stimulaciju koja je intenzivna uz pomoć različitih vrsta aktivnosti, kroz koje dete i logoped zajedničkim snagama utiču na razvoj govora. Osim toga radi se i na bogaćenju rečnika, na funkcionalnoj upotrebi reči, na razumevanju govora i na mnogim drugim aspektima govora.

Ako se radi o predškolskom i školskom detetu, logoped koristi testove u skladu sa uzrastom deteta. Tu spada procena grafomotorike, tokom koje se prati da li dete pravilno drži olovku, da li ostavlja adekvatan trag olovke na papiru, da li prati smer pisanja slova, procena pisanja, čitanja, prepričavanja, ali i procena fonemskog sluha i analiza i sinteza glasova u reči. Tako se dolazi do odgovarajuće logopedske procene, nakon koje se roditeljima iznosi mišljenje, dijagnoza kao i predlog tretmana.

Logopedski tretman podrazumeva intenzivnu stimulaciju uz pomoć različitih aktivnosti u zavisnosti od toga sa kojim se izazovima dete suočava i koje su detetove potrebe.

 

Naši logopedi vam mogu pomoći ukoliko kod svog deteta primećujete:

 

  • mucanje, zamuckivanje i nepravilan govor, tepanje
  • teškoće sa razumevanjem jednostavnih pitanja (deca uzrasta od dve godine)
  • oteženo odgovaranje na pitanja i izražavanje svoje misli (dete predškolskog uzrasta)
  • ograničene sposobnosti fine motorike (otkopčavanje, zakopčavanje, ređanje, nizanje, slaganje), krivo drži olovku i ne pokazuje interes za crtanje/pisanje i slično (dete predškolskog uzrasta)
  • teškoće sa učenjem (čitanje, razumevanje pročitanog i pisanje), kod čitanja preskače redove, ispušta i dodaje slova, meša grafički slična slova (dete predškolskog i školskog uzrasta)
  • izazovi sa hranjenjem ili gutanjem
logoped